Z historie SuperTestu
(výtah z článku Testy jako byznys ze série Velký příběh lyžařského byznysu, Ivan Sosna, časopis SNOW, jaro 2015 – redakčně kráceno)
Německý SkiMAGZIN vytvořil test v duchu německé přesnosti, který přinášel řadu věcných informací. Během 80. let se test stal jeho nosným materiálem a získal značný vliv a časopisu hodně čtenářů…
… Začátkem 90. let se přidal regionální vydavatel Brinkmann. Chtěl posílit a expandovat a viděl úspěch SkiMAGAZINUu. Se sdružením SPORTS pod vedením Waltera Kuchlera zorganizovali tzv. SuperTest. Skvělé načasování. Vypukla carvingová revoluce, Kuchler stal jejím guru, test díky tomu expandoval. Brinkmann ho prodával do vícero evropských zemí a každý z těchto trhů mu úžasně zvýšil čtenost a čísla pro inzerenty. Tento jeho byznys s testem mu geniálně vyšel. Za pár let koupil vadnoucí SkiMagazin a dostal se tak s periodikem do stánkového prodeje.
Kvalitní stylista Kuchler zvolil přijatelný kompromis mezi čtivostí a informací. Opět jako kdysi v 60. letech v USA se test stal důležitým informačním zdrojem o novém trendu. Test samotný ale už jasně a těsně spolupracoval s firmami, jejichž výrobky „testoval“. Sám Kuchler byl sice kamarád s firmami a vstřícný asi až na hranici svého svědomí bývalého duchovního a akademika, ale nakonec byl odejit poté, co neunesl, když mu šéfredaktorská nula přepsala doprovodné texty. Podle vlastních slov už neunesl „bulvární styl, pokračující komercionalizaci všech textů a stírání rozdílů mezi redakčními texty a inzeráty“. (Možná hrálo roli i jeho ideové ustrnutí u odeznělého funcarvingu?) Test se v další fázi pod mnichovským profesorem Veitem Sennerem viditelně zvedl, ale i ten už je pryč a v nové podobě vidím další posílení spolupráce testujících, vyrábějících a prodávajících.